“Construïm la realitat a través de ficcions i, així, vam construir també la nostra pròpia vulnerabilitat”

Ángeles Marco

(1947-2008)


“La memòria no sols és depòsit de records sinó també eficaç palanca de projectes [...] La memòria no sempre bota cap arrere, obsessionada a reajustar comptes amb el record, també, convertida en base d’iniciatives, s’atrevix a botar cap al buit de l’aventura inexplorada i futura” (Román de la Calle)

Taller Didàctic










Com un encreuament de coreogra a, posada en escena i construcció, animarem els partici- pants en el taller a deixar-se portar, a improvisar, plantejar, pensar i actuar, distints grups al mateix temps, mentres altres si ho preferixen, poden dedicar-se a esbossar i re exionar a través del dibuix sobre el que ocorre en el taller i la proposta de treball. El nostre paper com talleristas serà distribuir grups i material, orientar, proposar i testimoniar amb fotogra es el procés i resultat.
El procés de treball serà senzill i assumible per a tots.







Es proposa una forma de treball en un espai comú on conviuen els materials, els conceptes, tal com es treballa en un taller, apro tant el que està prop, a l’abast de la mà o de la intuïció.
Creació / apro tament d’espais i reubicació d’objectes, potenciant marcs / ambients ade- quats per a les seues instal·lacions. La memòria del taller / el taller de la memòria. Recrear-se en un joc constant de construcció i destrucció, muntatge i desmuntatge, anant i venint de la raó i emoció, del soroll al silenci, foscor i llum. Des de mòduls geomètrics, de formes pures a metàfores que al·ludixen a espais com a recipients, ponts, escales, ascensors o passadissos
La investigació ludicofestiva d’elements conceptuals i formals, a partir de jocs estructurals subjectes a jocs combinatoris i repeticions serials, contrastos cromàtics, estructures intuïtives geomètriques (tubs, cartons, varetes, poals) , informes (cautxú, -te-les, papers) , sumant la presència del cos humà, i jugar amb el títol i premissa lúdica i creativa del taller